Norstat paneeli kokemuksia ja vinkkejä

Norstatpanel on suomalaisen Norstat Finlandin kuluttajapaneeli. Norstat Finland on osa Norstat Groupia ja teemme markkinatutkimusta useissa Euroopan maissa. Tällä sivulla kerromme suomalaisten käyttäjien kokemuksia palvelusta ja jaamme vinkkejä sekä ohjeita palvelun käyttöön.

Norstat paneeli

Norstatpanel on suomalaisen Norstat Finlandin kuluttajapaneeli. Norstat Finland on osa Norstat Groupia ja teemme markkinatutkimusta useissa Euroopan maissa. Osallistu ilmaiseksi ja tienaa lisäansioita netissä!

Mitä voit saada palkinnoksi kyselyjen täyttämisestä?

Norstat tarjoaa monipuolisesti eri palkintovaihtoehtoja. Voit saada palkinnoksi lahjakortteja, tehdä hyväntekeväisyyttä ja ajan myötä pääset käsiksi kanta-asiakasohjelman laajempiin palkintovaihtoehtoihin.

Norstat palkkiot ja palkinnot

Kuvassa esimerkkejä palkkioista, joita voit saada Norstatin kautta. Suosittelemme, että rekisteröidyt useampaan kyselytutkimuspalveluun ja kokeilet kyselyjen täyttämistä eri palveluissa ja sen jälkeen päätät, mikä tai mitkä ovat parhaat kyselypalvelut sinun mielestä. Täältä löydät listan ja vertailun parhaista mielipidekyselyistä.

Käyttäjien kokemuksia Norstat kyselyistä ja paneelista

”Hyviä lahjakortteja olen kertyneillä pisteillä saanut lunastettua ja keväällä taas reissua pukkaa ilmaisen pitkän hotelliviikonlopun muodossa…”

”Mainio paneeli jos vain jaksaa olla aktiivinen. Viisi kuukautta nyt jäsenenä ja kaksi ryhmätutkimusta, pari elintarviketutkimusta ja muutaman kerran kerännyt tarvittavan pistemäärän lahjakortteihin. Yhteensä 190€. Ei tuossa tuntipalkoille millään pääse, mutta kyllä näistä sen muutaman satasen kerää vuodessa. Pleikka viitonen tulee tätä menoa ilmaiseksi julkaisussa 500-600 € hintaisena jos vielä pääsisi ainakin kolmeen ryhmäkeskusteluun mukaan. TNS Gallup säestää, sieltä myös lahjakortit talteen.”

Taustatietoa mielipideutkimuksista ja verkkokyselyistä

Norstatpanel on markkinatutkimusyritys Norstat Finland Oy:n kuluttajapaneeli. Norstatpanel kerää tietoja markkinatutkimustarkoitusiin verkkokyselyillä. Paneelin jäsenet ovat liittyneet jäseniksi paneeliin osallistuakseen markkina- ja mielipidetutkimuksiin.

Norstatpanelin jäsenyys on vapaaehtoinen ja sen voi halutessaan purkaa koska vain. Jäseniä kutsutaan mukaan tutkimuksiin verkossa mutta myös esim. ryhmäkeskusteluihin tai esim. makutesteihin. Jäseneksi pääsee vain kutsulla..

Kuva Norstatin etusivulta

Tietoja markkinatutkimuksesta

Markkinatutkimuksella haetaan tietoa tärkeiden päätösten tueksi. Valtio ja kunnat haluavat kuulla suomalaisten tai kuntalaisten mielipiteitä, yritykset punnitsevat uusien tuotteiden ja palveluiden markkinoille tuomista.

Tietoja verkkokyselyistä

Paneelissa kerätyt tiedot talletetaan ja käsitellään anonyymisti. Henkilöiden yhteystietoja ei koskaan luovuteta tutkimuksen tilaajalle ilman vastaajan lupaa.

Sinun mielipiteelläsi on merkitystä. Ei ole olemassa oikeita tai vääriä vastauksia mutta kyselyyn vietetty aika vaikuttaa tutkimuksen luotettavuuteen. Emme voi arvioida kyselyitä, joihin vastataan liian nopeasti tai jos vastausten laatu on ala-arvoista.

Norstat Finland Oy yrityksenä

Norstat Finland Oy on osakeyhtiö, jonka toimiala on markkina- ja mielipidetutkimukset ja kotipaikka Pori. Vuonna 2018 yrityksen Norstat Finland Oy liikevaihto oli 3,3 milj. euroa. Yritys on perustettu vuonna 2000 ja aiemmin heidän palvelunsa on toiminut Paneeli.net -nimellä.

Yrityksen toimitusjohtajana toimii Antti Tapio Suomela ja heidän käyntiosoitteensa on Eteläkauppatori 4 A, 28100 PORI.

Norstat Finland Panel taloustiedot

Yllä olevassa kuvassa näet yrityksen liikevaihdon ja liiketulosprosentin viimeiseltä neljältä vahvistetulta tilikaudelta.

Norstat paneeli on yrityksen tunnetuin tuote kuluttajien keskuudessa, mutta sitä kutsutaan erikoistuotteeksi yrityksen kotisivuilla. Norstat tarjoaa myös seuraavia palveluita yrityksille: tiedonkeruu verkossa, puhelinhaastattelut, henkilökohtaiset haastattelut, rekrytoinnit ja mystery shopping.

Kokemuksia Norstat puhelimella soitetuista kyselyista

”Sain Norstatilta puhelun, jossa sanoi tutkivansa kokemuksia ja mielipiteitä mediatoimistoista, ja lupauduin mukaan koska kokemuksia on, ja palautetta on hyvä antaa. Kysely alkoi, mutta kysymykset olivat spontaanin tunnettuuden selvittämistä, eikä mielipiteitä ja käsityksiä kartoittavaa, eli esittely ei vastannut ”esiteltyä tutkimusta” ollenkaan. Keskeytin tilanteen ja annoin palautetta harhaanjohtavasta tavasta saada minut käyttämään aikaani tutkimukseen johon en halua osallistua. Vastaus oli että ”meitä on käsketty näin esittelyssä/introssa sanomaan”. Annoin palautetta esimiestasolle emailitse että toiminta on harhaanjohtavaa ja sitä tulisi muuttaa. Vastaus oli että ”Esittelyssä emme vielä tiedä mitä kysymyksiä haastattelussa tulee, mutta varmastikin esittelyä pystyy muokkaamaan universaalimpaan muotoon, niin että se on osuvampi kaikilla kysymyspoluilla.” Olen eri mieltä: Unversaalius ei ole osuvampaa. Tämä mielestäni osoittaa että vastaajaa ei kunnioiteta edes sen vertaa että tutkimuksen alussa kerottaisiin täsmällisesti mitä siinä tutkitaan vaan huijataan, ja jatkossa kun kehittävät puhelun alkua/tutkimuksen introa ”universaaliin muotoon” eli ympäripyöreydellä eli epätäsmällisyydellä, niin edelleen se on harhaan johtavaa. Näin ollen tutkimustulosten tasokaan ei voi olla laadukasta kun tutkimuksen esittely on joko harhaanjohtavaa (kokemukseni) tai jatkossa universaalia (kun tutkimuksen pitäisi olla selkeää ja luotettavaa). En kokenut kumpaakaan henkilöä joiden kanssa olin tekemisissä empaattiseksi ja ymmärtäväiseksi tajuamaan pointtiani. Johtopäätöksiä syntyy tästäkin.”

Norstat paneeli

Norstatpanel on suomalaisen Norstat Finlandin kuluttajapaneeli. Norstat Finland on osa Norstat Groupia ja teemme markkinatutkimusta useissa Euroopan maissa. Osallistu ilmaiseksi ja tienaa lisäansioita netissä!

Ari-Pekka

Ari-Pekka

Ari-Pekka tässä moi! Olen Toisin.fi -sivuston ylläpitäjä ja sisältöjen tuottaja. Minua erityisesti kiinnostaa nykyajan mahdollisuudet tehdä rahaa netissä ilman, että olisin aikaan ja paikkaan sitoutunut. Tykkään rakentaa nettisivuja, sijoittaa ja opiskella uusia asioita nettiliiketoimintaan liittyen.