fbpx

Norstat paneeli kokemuksia ja vinkkejä

Päivitetty viimeksi: 4.6.2024

Norstatpanel on suomalaisen Norstat Finlandin kuluttajapaneeli. Norstat Finland on osa Norstat Groupia ja teemme markkinatutkimusta useissa Euroopan maissa. Tällä sivulla kerromme suomalaisten käyttäjien kokemuksia palvelusta ja jaamme vinkkejä sekä ohjeita palvelun käyttöön.

Mielipidetutkimus on paneeli, johon rekisteröitymällä voit vastata kysymyksiin ja ansaita rahaa. Liity 1.5 miljoonan ihmisen joukkoon, jonka mielipiteet vaikuttavat tulevaisuuden maailmaan.

Rekisteröidy ilmaiseksi käyttämällä sähköpostiosoitettasi.

Mitä voit saada palkinnoksi kyselyjen täyttämisestä?

Norstat tarjoaa monipuolisesti eri palkintovaihtoehtoja. Voit saada palkinnoksi lahjakortteja, tehdä hyväntekeväisyyttä ja ajan myötä pääset käsiksi kanta-asiakasohjelman laajempiin palkintovaihtoehtoihin.

Norstat palkkiot ja palkinnot

Kuvassa esimerkkejä palkkioista, joita voit saada Norstatin kautta. Suosittelemme, että rekisteröidyt useampaan kyselytutkimuspalveluun ja kokeilet kyselyjen täyttämistä eri palveluissa ja sen jälkeen päätät, mikä tai mitkä ovat parhaat kyselypalvelut sinun mielestä. Täältä löydät listan ja vertailun parhaista mielipidekyselyistä.

Käyttäjien kokemuksia Norstat kyselyistä ja paneelista

Hyviä lahjakortteja olen kertyneillä pisteillä saanut lunastettua ja keväällä taas reissua pukkaa ilmaisen pitkän hotelliviikonlopun muodossa…

Käyttäjä

Mainio paneeli jos vain jaksaa olla aktiivinen. Viisi kuukautta nyt jäsenenä ja kaksi ryhmätutkimusta, pari elintarviketutkimusta ja muutaman kerran kerännyt tarvittavan pistemäärän lahjakortteihin. Yhteensä 190€. Ei tuossa tuntipalkoille millään pääse, mutta kyllä näistä sen muutaman satasen kerää vuodessa. Pleikka viitonen tulee tätä menoa ilmaiseksi julkaisussa 500-600 € hintaisena jos vielä pääsisi ainakin kolmeen ryhmäkeskusteluun mukaan. TNS Gallup säestää, sieltä myös lahjakortit talteen.

Käyttäjä

Taustatietoa mielipidetutkimuksista ja verkkokyselyistä

Norstatpanel on markkinatutkimusyritys Norstat Finland Oy:n kuluttajapaneeli. Norstatpanel kerää tietoja markkinatutkimustarkoitusiin verkkokyselyillä. Paneelin jäsenet ovat liittyneet jäseniksi paneeliin osallistuakseen markkina- ja mielipidetutkimuksiin.

Norstatpanelin jäsenyys on vapaaehtoinen ja sen voi halutessaan purkaa koska vain. Jäseniä kutsutaan mukaan tutkimuksiin verkossa mutta myös esim. ryhmäkeskusteluihin tai esim. makutesteihin. Jäseneksi pääsee vain kutsulla..

Kuva Norstatin etusivulta

Tietoja markkinatutkimuksesta

Markkinatutkimuksella haetaan tietoa tärkeiden päätösten tueksi. Valtio ja kunnat haluavat kuulla suomalaisten tai kuntalaisten mielipiteitä, yritykset punnitsevat uusien tuotteiden ja palveluiden markkinoille tuomista.

Tietoja verkkokyselyistä

Paneelissa kerätyt tiedot talletetaan ja käsitellään anonyymisti. Henkilöiden yhteystietoja ei koskaan luovuteta tutkimuksen tilaajalle ilman vastaajan lupaa.

Sinun mielipiteelläsi on merkitystä. Ei ole olemassa oikeita tai vääriä vastauksia mutta kyselyyn vietetty aika vaikuttaa tutkimuksen luotettavuuteen. Emme voi arvioida kyselyitä, joihin vastataan liian nopeasti tai jos vastausten laatu on ala-arvoista.

Norstatpanelin lahjoitukset hyväntekeväisyyteen

Norstatpanel ei ainoastaan palkitse jäseniään, vaan tarjoaa myös mahdollisuuden tehdä hyvää: voit lahjoittaa ansaitsemasi kolikot valitsemallesi hyväntekeväisyysjärjestölle. Vuonna 2021 panelistit lahjoittivat yhteensä 181 741 euroa eri kohteisiin, yhdistäen voimansa positiivisen vaikutuksen aikaansaamiseksi yhteiskunnassa ja auttaen niitä, jotka tarvitsevat tukea eniten.

Norstat Finland Oy yrityksenä

Norstat Finland Oy on osakeyhtiö, jonka toimiala on markkina- ja mielipidetutkimukset ja kotipaikka Pori. Vuonna 2018 yrityksen Norstat Finland Oy liikevaihto oli 3,3 milj. euroa. Yritys on perustettu vuonna 2000 ja aiemmin heidän palvelunsa on toiminut Paneeli.net -nimellä.

Yrityksen toimitusjohtajana toimii Antti Tapio Suomela ja heidän käyntiosoitteensa on Eteläkauppatori 4 A, 28100 PORI.

Norstat Finland Panel taloustiedot

Yllä olevassa kuvassa näet yrityksen liikevaihdon ja liiketulosprosentin viimeiseltä neljältä vahvistetulta tilikaudelta.

Norstat paneeli on yrityksen tunnetuin tuote kuluttajien keskuudessa, mutta sitä kutsutaan erikoistuotteeksi yrityksen kotisivuilla. Norstat tarjoaa myös seuraavia palveluita yrityksille: tiedonkeruu verkossa, puhelinhaastattelut, henkilökohtaiset haastattelut, rekrytoinnit ja mystery shopping.

Kokemuksia Norstat puhelimella soitetuista kyselyista

”Sain Norstatilta puhelun, jossa sanoi tutkivansa kokemuksia ja mielipiteitä mediatoimistoista, ja lupauduin mukaan koska kokemuksia on, ja palautetta on hyvä antaa. Kysely alkoi, mutta kysymykset olivat spontaanin tunnettuuden selvittämistä, eikä mielipiteitä ja käsityksiä kartoittavaa, eli esittely ei vastannut ”esiteltyä tutkimusta” ollenkaan. Keskeytin tilanteen ja annoin palautetta harhaanjohtavasta tavasta saada minut käyttämään aikaani tutkimukseen johon en halua osallistua. Vastaus oli että ”meitä on käsketty näin esittelyssä/introssa sanomaan”. Annoin palautetta esimiestasolle emailitse että toiminta on harhaanjohtavaa ja sitä tulisi muuttaa. Vastaus oli että ”Esittelyssä emme vielä tiedä mitä kysymyksiä haastattelussa tulee, mutta varmastikin esittelyä pystyy muokkaamaan universaalimpaan muotoon, niin että se on osuvampi kaikilla kysymyspoluilla.” Olen eri mieltä: Unversaalius ei ole osuvampaa. Tämä mielestäni osoittaa että vastaajaa ei kunnioiteta edes sen vertaa että tutkimuksen alussa kerottaisiin täsmällisesti mitä siinä tutkitaan vaan huijataan, ja jatkossa kun kehittävät puhelun alkua/tutkimuksen introa ”universaaliin muotoon” eli ympäripyöreydellä eli epätäsmällisyydellä, niin edelleen se on harhaan johtavaa. Näin ollen tutkimustulosten tasokaan ei voi olla laadukasta kun tutkimuksen esittely on joko harhaanjohtavaa (kokemukseni) tai jatkossa universaalia (kun tutkimuksen pitäisi olla selkeää ja luotettavaa). En kokenut kumpaakaan henkilöä joiden kanssa olin tekemisissä empaattiseksi ja ymmärtäväiseksi tajuamaan pointtiani. Johtopäätöksiä syntyy tästäkin.”

Mielipidetutkimus on paneeli, johon rekisteröitymällä voit vastata kysymyksiin ja ansaita rahaa. Liity 1.5 miljoonan ihmisen joukkoon, jonka mielipiteet vaikuttavat tulevaisuuden maailmaan.

Rekisteröidy ilmaiseksi käyttämällä sähköpostiosoitettasi.

Usein kysytyt kysymykset

Onko Norstat paneeli luotettava?

Norstat on ollut toiminnassa jo vuodesta 2000 lähtien, joten se on ollut alalla mukana jo pitkään. Useiden käyttäjien mukaan Norstat paneeli on luotettava ja maksaa luvatut palkkiot ajallaan. Lisäksi palvelu toimii niin kuin pitää.

Onko maksetuista kyselyistä maksettava veroja?

Mielipidekyselyillä saadusta tulosta pitää maksaa veroa, mikäli tienattu summa on yli 100 euroa vuodessa. Voit ilmoittaa saamasi palkkiot esitäytetyn veroilmoituksesi kohdassa ”muut ansiotulot”. Verohallinto laskee sinulle maksettavan veron osuuden.

Et kuitenkaan ole varsinaisessa työsuhteessa mielipidekyselyitä tarjoavien yritysten kanssa ja lisäksi tulojen ilmoittaminen verottajalle on jokaisen henkilökohtaisella vastuulla.

Sopiiko kyselytutkimuksiin vastaaminen kaikille?

Kyselytutkimuksiin vastaaminen on sopiva juttu jokaiselle, joka haluaa saada hiukan ylimääräistä rahaa ja samalla auttaa omalla mielipiteellään eri yrityksiä kehittämään tuotteitaan tai palveluitaan.

Vääriä vastauksia ei ole, sillä jokaisella on omanlaisensa mielipide. Kun oma profiili on täytetty mahdollisimman kattavasti, sinulle tarjotaan juuri sinulle soveltuvia kyselyitä.

Kyselyihin voi vastailla vaikkapa työmatkalla bussissa istuessaan. Kysymyksien parista löytyy varmasti jokaiselle sopivia kysymyksiä.

Vastaaminen on siis todella vaivatonta, se vaatii vain hiukan kärsivällisyyttä. Ei siis ole pelkoa että pitäisi vastata johonkin tietovisaan, josta saa mahdollisen huonon tuloksen. Mielipiteesi on sinun omasi ja se on aina oikea.

Viekö kysymyksiin vastaaminen paljon aikaa?

Kyselyt eivät edes vie paljoa aikaa, niihin kuluu yleensä muutamia minuutteja. Pidempiin kyselyihin saattaa kulua jopa puolisen tuntiakin. Kysymysten alussa kerrotaan aina vastaamiseen kuluva aika. Kyselystä saatava palkkio on sidoksissa kyselyn pituuteen.

Vastaamisessa kuitenkin kehittyy koko ajan ja hetken kuluttua pystyy vastaamaan nopeammin ja sitä myöden tienaamaan luonnollisesti enemmän rahaakin. Yleensä vastaukset tapahtuvat klikkaamalla täpän ruutuun, joten ei tarvitse edes kirjoittaa mitään.

Ovatko kaikki kyselytutkimusyritykset yhtä luotettavia?

Ihan kaikki kyselytutkimuksia tekevät yritykset eivät valitettavasti ole yhtä luotettavia. Toisilla maksetut palkkiot ovat paljon pienempiä, eli ei oikeastaan kannata tuhlata aikaansa tällaisiin sivuihin. Ei kannata myöskään maksaa mitään jäsenmaksua tai ostaa jokin tuote, että pääsisi mukaan vastaamaan kysymyksiin.

Useimmat suomalaisille tarkoitetut kyselysivut ovat suomenkielisiä. Mikäli englannin kieli sujuu, voit toki vastata myös englanninkielisiin kyselyihin.

Ari-Pekka

Ari-Pekka

Ari-Pekka tässä moi! Olen Toisin.fi -sivuston ylläpitäjä ja sisältöjen tuottaja. Minua erityisesti kiinnostaa nykyajan mahdollisuudet tehdä rahaa netissä ilman, että olisin aikaan ja paikkaan sitoutunut. Tykkään rakentaa nettisivuja, sijoittaa ja opiskella uusia asioita nettiliiketoimintaan liittyen.

Suosittuja artikkeleita